روش هایی برای سرحال بودن بعد از بیدار شدن!

روش هایی برای سرحال بودن بعد از بیدار شدن!

 

دوس دارید بعد از خواب ، سرحال و پر انرژی باشید؟! دوس دارید صبح ، بدون احساس خواب آلودگی بیدار شوید؟! ما در این مطلب روش های مختلف برای سرحال بودن بعد از بیدار شدن را جمع آوری کرده ایم. پس با پرشیاس همراه باشید.

۱ – مصرف قهوه ، مشروبات الکلی و شکلات قبل از خواب!

روش هایی برای سرحال بودن بعد از بیدار شدن!

اگر می خواهید خواب خوبی داشته باشید مهم است که روند طبیعی بدن خود را به هم نزنید. حدود ۴ ساعت زمان برای فرو رفتن به خواب عمیق و انرژی بخش زمان لازم است و مهم است در این زمان عامل حواس پرتی وجود نداشته باشد. یکی از مهم ترین عوامل بهم خوردن خواب نوشیدن و خوردن موادی مانند قهوه، مشروبات الکلی و شیر کاکائو است. بهتر است بعد از ساعت ۶ عصر این نوشیدنی ها مصرف نشوند!

۲ -سرویس بهداشتی قبل از خواب!

تقریبا همه افراد پیش از خواب از سرویس بهداشتی استفاده می کنند ولی بعد از آن به کار با گوشی همراه کار می کنند یا تلویزیون می بینند. در طول این زمان هم ممکن است کلیه ها فعال باشند و به همین دلیل بهتر است دقیقا قبل از خواب از سرویس بهداشتی استفاده شود. در غیر این صورت خواب شما با آرامش نخواهد بود!

۳ – اصول فنگ شویی در اتاق خواب!

با وجود اینکه همه افراد به فنگ شویی ایمان ندارند، یک هنر قدیمی چینی است و با پیاده کردن اصول آن در هنگام چیدن اتاق خود می توانید خواب بهتری داشته باشید و در نتیجه صبح با نشاط تر بیدار شوید. در فنگ شویی ساختار اتاق خواب اهمیت زیادی دارد و چند اصل برای قرار دادن وسایل و تخت خواب و جود دارد. تخت باید به گونه ای قرار داده شود که درب در معرض دید باشد ولی تخت در مسیر مستقیم درب نباشد. با این کار در هنگام خواب حس امنیت شما بیشتر می شود و با آرامش بیشتری استراحت می کنید. رنگ های استفاده شده در اتاق خواب هم روی خواب شما تاثیر می گذارد و برای این کار می توانید از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید. ترکیبی از رنگ های آبی و سبز توصیه می شود که احساس آرامش و هماهنگی را به وجود می آورد!

۴ – فکر های خوشایند!

احساس استرس و اضطراب در صبح زود به دلیل فعالیت ضمیر ناخوداگاه در هنگام خواب و افزایش سطح کورتیزون بیشتر از سایر مواقع است. این موضوع ممکن است باعث شود شما احساس خستگی کنید که برای مقابله با آن می توانید روی نکات مثبت تمرکز کنید. این کار در بعضی روزها مانند تولد ها و سالگرد ها آسان تر است. هر موضوعی برای تمرکز انتخاب کردید با یاد داشته باشید شروع روز با کمی هیجان احساس خستگی را از بین می برد!

۵ – یک برنامه خوب ورزشی بعد از بیدار شدن!

روش هایی برای سرحال بودن بعد از بیدار شدن!

با وجود اینکه ممکن است در لحظه بیدار شدن احساس خستگی نکنید، اگر این حس اهمیت ندهید به سرعت از بین می رود. در این جا ورزش مرتب می تواند به شما کمک کند و تمرکزتان را افزایش دهد. ورزش های ساده ای مانند دویدن می تواند باعث آزاد شدن هورمون هایی مانند اندروفین شود که می تواند نشانه های استرس را کاهش دهد. ثابت شده است ورزش در صبح اگر منظم و با برنامه باشد، انرژی کل روز را افزایش می دهد!

۶ – آب رسانی به بدن!

بر اساس تحقیقات مختلف آب رسانی به بدن زمانی که اول صبح بیدار می شوید تاثیر زیادی در فعالیت ذهن شما دارد. آغاز کردن روز با یک لیوان آب قبل از خوردن صبحانه باعث فعالیت متابولیسم می شود و سطح بیداری و هوشیاری افزایش یابد. سعی کنید هر روز برای صبحانه قهوه میل نکنید. با وجود اینکه ثابت شده است که قهوه حواس را تقویت می کند ولی بدن به مرور زمان نسبت به کافئین مقاوم می شود و باید مقدار بیشتری مصرف شود. قهوه باید در زمانی که شما احساس خستگی می کنید مصرف شود و برای صبحانه استفاده از گزینه هایی مانند چای یا میوه پیشنهاد می شود!

منبع: پرشیاس ( در صورت کپی از مطالب ، لطفا منبع را ذکر کنید )

 

تجربه شما ؟

در صورتی که نکات دیگری در این زمینه مد نظر شماست ، آنها را با ما در میان بگذارید.

 

 

علی

علی هستم. کارشناس ارشد حسابداری.... علاقه مند به فناوری ، طراحی وب و گرافیک! امیدوارم برای توسعه در این زمینه ها بتونم کمکتان کنم.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *